چمن مصنوعی, دسته‌بندی نشده

چرا باید از چمن مصنوعی در فضای شهری استفاده کرد

چرا باید از چمن مصنوعی در فضای شهری استفاده کرد

برای افرادی که در آپارتمان زندگی می‌کنند و می‌خواهند یک باغچه کوچک و زیبا در گوشه‌ای از خانه خود داشته باشند استفاده از چمن مصنوعی می‌تواند گزینه‌ای مناسب است. چمن طبیعی نیاز به مراقبت همیشگی دارد که شامل آبیاری، استفاده از کود و سموم شیمیایی، کوتاه کردن با ماشین های چمن‌زنی و… است. این مراقبت‌ها هزینه بالایی را برای افراد هزینه بالایی به همراه دارد و برای افراد با درآمد متوسط قابل قبول نخواهد بود.

با استفاده از این کالای به صرفه، تمام این مشکلات حل خواهد شد؛ چون نسبت به چمن طبیعی نگهداری و رسیدگی نمی‌طلبد. شما نیازی به آبیاری، استفاده از کود و سموم شیمیایی، کوتاه کردن با ماشین های چمن‌زنی و… نخواهید داشت. همچنین، این کالا همواره شاداب و با طراوت خواهد بود و شما می‌توانید از فضای سبز و زیبای خود لذت ببرید. علاوه‌بر این افرادی که وقت لازم برای رسیدگی به گل و گیاه را ندارند می‌توانند از چمن مصنوعی برای بالکن و چمن مصنوعی برای حیاط خود استفاده کنند.

بنابراین، استفاده از این محصول برای افرادی که در آپارتمان زندگی می‌کنند و علاقه‌ به داشتن باغچه کوچک در فضای آپارتمان خود داشته باشند به‌صرفه‌تر است. برای مثال می‌توانند چمن مصنوعی برای بالکن خانه خود تهیه کنند یا اینکه می‌توانند از حیاط خود برای این امر استفاده کنند و از چمن مصنوعی حیاط خویش لذت ببرند چون این موضوع  به رسیدگی زیاد ندارد.

دلایل استفاده از چمن مصنوعی در شهر

علاوه‌بر محیط‌های آپارتمان‌ها و خانه های شخصی استفاده از این کالا در شهر به دلایل متعددی صورت می‌گیرد. در متن زیر به تعدادی از این دلایل اشاره شده و به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

صرفه‌جویی در آب

 نیاز به آبیاری ندارد، بنابراین استفاده از آن در شهرها کمک می‌کند تا منابع آب کمتر تلف شود و صرفه‌جویی در هزینه‌های آب و فاضلاب صورت گیرد.

حفظ منابع طبیعی

استفاده از این کالا به معنای عدم استفاده از سموم و کود شیمیایی است که برای رشد چمن طبیعی استفاده می‌شود. این باعث حفظ منابع طبيعي و جلوگيري از آلودگي خاك و منابع آب شده و به حفظ تنوع زيستي کمک می‌کند.

کاهش هزینه‌های نگهداری

نسبت به چمن طبیعی نیاز کمتری به نگهداری دارد. عدم نیاز به آبیاری، برش و کوددهی مکرر باعث صرفه‌جويي در هزینه‌های نگهداری می‌شود.

استفاده آسان

 بسیار آسان در استفاده و نگهداری است. این چمن قابل شستشو و تميز كردن است و با توجه به ساختار خاص خود، مانع رشد علف های هرز مي شود.

دید زيبا

با رنگ و شكل يكنواخت خود، منظره‌ای زيبا را ايجاد مي‌كند و در تأثيرگذاري بر فضای شهرسازي و طرح‌های پارك‌سازي تأثير بسزائي دارد.

استفاده در مناطق سخت‌پذیر

 در مناطق با شرایط اقلیمی سخت، مانند مناطق خشک و بادپذیر، رشد چمن طبیعی دشوار است. در این صورت، استفاده از چمن مصنوعی برای زیبایی و طراوت شهر کاری به صرفه است.

حفظ زیبایی

حفظ زیبایی و ترتیب فضا، چمن مصنوعی هموار و یکنواخت است و در تمام فصول سال ظاهر خوب خود را حفظ می‌کند، بدون اینکه نیاز به از بین بردن علف‌های هرز داشته باشد و یا با علائم فرسودگی چمن روبرو شوید.

محل‌های استفاده

با توجه به دلایل بالا در اماکن زیادی از شهر‌ها استفاده از این کالا علاوه‌بر ‌کاربردی بودن صرفه‌جویی نیز به‌حساب می‌آید. از این جمله این مکان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

ورزشگاه‌ها

در ورزشگاه‌ها از این کالا استفاده می‌شود زیرا مقاومت بالایی دارد و قابلیت تحمل تعداد زیادی از بازیکنان و حرکات پرفشار را دارد.

فضای سبز شهری

در برخی مناطق شهری که به دلایل فضای محدود یا عدم توانایی در آبدهی، کشت چمن طبیعی امکان‌پذیر نیست، از این کالای استفاده می‌شود تا فضای سبز را به شکل منظم و جذاب نگه دارد.

فضای باز تجاری

 در برخی فضاهای باز تجاری مانند پارکینگ‌ها، تراس‌ها و حومه فروشگاه‌ها از این کالا استفاده می‌شود زیرا نسبت به چمن طبیعی نگهداری آسانتر است و نسبت به رطوبت، حرارت و استفاده عموم قابل تحمل‌تر است.

فضاهای ورزشی خانگی

 برخی افراد در خانه‌ها یا محل کار خود فضای ورزشی کوچکی دارند که برای تمرینات و ورزش از فضایی که این کالا برآورده می‌کند استفاده می‌کنند. این نوع چمن به‌دلیل نگهداری آسان و عدم نیاز به آبیاری منظم، مناسب برای استفاده شخصی است.

فضاهای باز تفریحی

در بعضی از پارک‌ها، مجتمع‌های تفریحی و ساحات باز، از این کالا استفاده می‌شود تا فضای سبز را به شکل زیبا و قابل استفاده حفظ کند.

قیمت

قیمت چمن مصنوعی در شیراز متفاوت است و بسته به کیفیت و نوع مورد نظر، قابل تغییر است.  با توجه به اینکه شیراز در منطقه جغرافیایی گرمسیر قرار دارد، قیمت چمن مصنوعی در شیراز ممکن است از مناطق دیگر بالاتر باشد.

عوامل دیگری همچون ضخامت و نوع پلاستیک استفاده شده در ساخت چمن، نحوه نصب و متراژ مورد نظر نیز بر قیمت تأثیرگذار هستند.  قبل از خرید چمن مصنوعی در شیراز، بهتر است با فروشگاه‌های مختلف تماس بگیرید و قیمت چمن مصنوعی را در فروشگاه‌های مختلف مقایسه کنید.

خرید چمن مصنوعی

 افرادی که قصد خرید چمن مصنوعی در شیراز را دارند و نگران قیمت چمن مصنوعی هستند باید بدانند که فارس چمن، به عنوان یک مجموعه معتبر در زمینه عرضه چمن مصنوعی در شیراز، با ارائه محصولات با کیفیت و قابل اطمینان، توانسته است جایگاه خود را در بازار به خوبی برجسته کند.

در این مجموعه، مشتریان محترم می‌توانند از باکیفیت بودن محصول خریداری شده اطمینان داشته باشند. در این مجموعه همواره تلاش شده تا در فروش و نصب محصول بیشترین دقت به‌کار گرفته شود تا اعتماد مشتریان را جذب خود بکند.

یکی از ویژگی‌های بارز شرکت فارس چمن، قیمت مناسب و اقتصادی محصولات آن است. ممکن است گروهی از افراد به این فکر کنند که چمن مصنوعی ارزان قطعا نمی‌تواند کیفیت مورد نظر را ارئه دهد اما با توجه به رقابت فراوان در بازار، مجموعه فارس چمن تلاش کرده است تا چمن مصنوعی ارزان در عین حال با کیفیت به مشتریان خود عرضه کند.

با خرید چمن مصنوعی از شرکت فارس چمن، شما علاوه بر خرید چمن مصنوعی ارزان، صرفه‌جوئی در هزینه‌های نگهداری و آبدهی، به لذت داشتن فضایی سبز و مرتب کردن محیط مورد نظر خود، می‌توانید از کیفیت جنس خریداری شده مطمئن باشید.

جمع بندی

در دنیای امروز بحث دکوراسیون داخلی و استفاده از ابزار جدید، در میان افراد مختلف جامعه رواج یافته است. در این میان استفاده از چمن مصنوعی در فضاهای مختلف شهری به یک الزام تبدیل شده و به همین دلیل بهتر است که در این مورد اطلاعات کاملی دریافت کرد.

ما در این مطلب سعی کردیم دلایل استفاده از این محصولات و مکان‌های به کار رفته را به‌طور مختصر شرح دادیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد متریال این محصولات و کیفیت و دوام آنها می‌توانید با ما در سایت فاس چمن در ارتباط باشید. برای اطلاع از قیمت چمن مصنوعی شیراز می‌توانید با واحد پشتیبانی ما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *