چمن مصنوعی

چرا باید چمن مصنوعی استفاده کنیم؟

چرا باید چمن مصنوعی استفاده کنیم؟

امروزه استفاده از چمن مصنوعی در بین افراد به‌شدت محبوب شده است. دلیل این موضوع به کم‌دردسر بودن این محصول و کارایی بسیار زیاد آن برمی‌گردد. اگر هنوز برای خرید آن مردد هستید؛ شما را با دلایل استفاده از آن آشنا می‌کنیم.

چمن می‌تواند زیبایی خاصی برای خانه، محیط کار، آپارتمان، بالکن و روف گاردن به‌وجود بیاورد. اگر بخواهید از چمن طبیعی برای این منظور استفاده کنید؛ نیاز به مراقبت همیشگی دارد که قطعا خسته‌کننده خواهد بود.

به همین دلیل استفاده از چمن‌های مصنوعی که امروزه به‌وفور در بازار یافت می‌شوند را به شما توصیه می‌کنیم. در ادامه با این مبحث و مزایای استفاده از این محصول بیشتر آشنا می‌شویم. پس تا انتهای متن با ما همراه باشید.

چمن مصنوعی؛ مشابه چمن طبیعی

یکی از ویژگی‌های مهم چمن‌های مصنوعی ظاهر و شباهت بیش‌ از انداره آنها به چمن طبیعی است. به همین دلیل می‌توان بدون نگرانی بابت ایجاد ناهمانگی، در هر محیطی از آنها استفاده کرد. ظاهر شادی که این محصول به محیط اطراف می‌بخشد بسیار آرامش‌بخش خواهد بود.

البته بهتر است از خرید چمن مصنوعی ارزان برای محیط‌های خارج از خانه مانند بالکن خودداری کنید؛ چراکه ممکن است از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد و محصول نتواند در شرایط آب‌وهوایی مختلف به‌خوبی مقاومت کند.

چمن‌های مصنوعی با رنگ زیبا و الیاف باطراوتی که دارند؛ بهترین گزینه برای ایجاد یک فضای دنج در حیاط، روف گاردن و بالکن به‌شمار می‌آیند. با خرید چمن مصنوعی دیگر نیازی نیست نگران از دست رفتن زیبایی و طراوت آنها باشید.

چمن‌های مصنوعی به شما کمک می‌کنند از بخش‌های مختلف و کوچک خانه مانند روف‌گاردن، بالکن و حیاط بهترین استفاده را داشته باشید. این محصول یک باغچه کوچک و جذاب برای شما به‌وجود می‌آورد.

چمن مصنوعی قابل استفاده در شرایط آب‌وهوایی مختلف

چمن طبیعی نمی‌تواند در شرایط سخت و مختلف آب‌وهوایی مقاومت نشان دهد. در این مواقع معمولا بافت چمن آسیب دیده و از بین می‌رود. در مقابل الیافی که در محصولات مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ می‌توانند حتی در برابر سرما و گرمای شدید مانند روز اول باقی‌ بمانند.

به‌طور کلی باید گفت چمن‌های مصنوعی می‌توانند دمای 70 درجه بالای صفر و 30 درجه زیر صفر را تحمل کنند. این ویژگی استثنایی استفاده از این محصولات را در تمام کشور امکان‌پذیر می‌کند. به همین دلیل نیز خرید چمن مصنوعی در شیراز با آب‌وهوای متغیری که دارد؛ کاملا هوشمندانه است.

البته اگر می‌خواهید این محصول عمر بیشتری داشته باشد؛ بهتر است در روزهای سرد یا گرم سال روی آن را با یک کاور بپوشانید. همچنین با آپ‌پاشی روی آن می‌توانید گرمای اضافی را از الیاف بیرون کرده و از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنید.

چمن مصنوعی مناسب برای محیط‌های پربارش

 درصورتی‌که خانه شما در یک موقعیت جغرافیایی پربارش قرار گرفته باشد و پوشش حیاط را چمن طبیعی تشکیل دهد؛ احتمالا با رویش بیش‌ از حد چمن و ایجاد شکل ظاهری نامناسب در حیاط مواجه شوید.

این موضوع علاوه‌بر اینکه زحمت زیادی به شما در کوتاه کردن و مرتب‌سازی چمن می‌دهد؛ باعث نیاز شما به استفاده مکرر از کودهای شیمیایی خواهد شد. این کودها ممکن است وارد چرخه زندگی انسان‌ها شوند؛ در این موقعیت سلامتی افراد نیز به‌خطر می‌افتد.

به همین دلیل نیز استفاده از چمن مصنوعی حیاط، به‌خصوص برای شهرهایی که بیشتر روزهای سال شاهد بارش باران هستند؛ توصیه می‌شود. این محصول می‌تواند به شما در کاهش زحمت برای کوتاهی چمن و هزینه‌های اضافی ناشی از کود دادن کمک کند.

چمن‌های مصنوعی؛ محافظی برای کودکان

شاید چمن مصنوعی برای بالکن و حیاط بیشترین استفاده را داشته باشد؛ اما باید بدانید یکی از مهم‌ترین کاربردهای این محصول به‌عنوان کف‌پوش برای اتاق خواب و اتاق بازی کودک است.

با توجه به اینکه کودکان امروزی بیشتر زمان خود را در خانه و اتاق خواب می‌گذارنند؛ باید محیطی کاملا ایمن و جذاب برای آنها آماده کنید. یکی از مهم‌ترین بخش‌های اتاق کف‌پوش است که می‌توانید از چمن‌های مصنوعی برای این منظور استفاده کنید.

چمن‌های مصنوعی به‌دلیل خواص آنتی‌باکتریالی که دارند به باکتری‌ها اجازه رشد در الیاف خود را نمی‌دهند. این محصول همچنین از نرمی و لطافت خوبی برخوردار است. به‌گونه‌ای که باعث خراش و آسیب روی پوست کودک نمی‌شود.

دیگر ویژگی خاص چمن‌های مصنوعی که استفاده از آنها را برای اتاق کودک ضروی می‌کند، ضربه‌گیر بودن آنها است. درصورتی‌که کودک حین بازی و شیطنت زمین بخورد؛ این الیاف مانع از ایجاد آسیب جدی به بدن او خواهند شد.

قیمت چمن مصنوعی

در ابتدا شاید برای خرید این محصول قیمت تقریبا بالایی پرداخت کنید؛ اما به‌طور کلی با توجه به هزینه‌های پایین نگهداری، گزینه بسیار خوبی برای کف‌پوش حیاط، بالکن و دیگر موارد به‌شمار می‌آید. این موضوع به‌خصوص در مقایسه با هزینه بالای نگهداری چمن‌ طبیعی خود را نشان می‌دهد.

قیمت چمن معمولا به‌صورت متری تعیین می‌شود. هر چه محیط مورد نظر شما برزگ‌تر باشد؛ قطعا باید هزینه بیشتری برای خرید این محصول پرداخت کنید. همچنین باید گفت برخی فروشنده‌ها چمن‌های مصنوعی را به‌صورت نواری یا تایل نیز عرضه می‌کنند.

چمن‌های مصنوعی را از کجا بخریم؟

چمن مصنوعی شیراز با توجه به کیفیت و قیمتی که دارد؛ توانسته در بین رقبا به جایگاه خوبی دست یابد. به همین دلیل نیز می‌توانید محصول مورد نظر خود را از طریق مجموعه‌های این شهر مانند فارس چمن تهیه کنید.

قیمت چمن مصنوعی در شیراز نسبت به بسیاری از شهرها مناسب‌تر است. ازاین‌رو مراجعه به فروشگاه‌های آنلاینی که در این زمینه فعالیت دارند و بررسی قیمت آنها، می‌تواند به شما در داشتن خریدی مقرون‌به‌صرفه کمک کند. فروشگاه فارس چمن در این مسیر به شما کمک خواهد کرد.

جمع‌بندی

چمن مصنوعی یکی از محصولات بسیار کاربردی و پرطرف‌دار است که به‌خوبی توانسته جای چمن‌های طبیعی را در بسیاری از مکان‌ها بگیرد. این محصول از مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی برخوردار است و به همین دلیل نیز می‌توانید در محیط‌های روباز از آن استفاده کنید.

این نوع چمن می‌تواند یک مکان خاص و جذاب در بخش‌های مختلف خانه مانند بالکن و روف‌گاردن به‌وجود بیاورد. نیازی به کوتاه کردن، مرتب‌سازی و کود دادن ندارد. به‌ همین دلیل باید گفت استفاد از آن بسیار آسان است.

 از دیگر کاربردهای آن می‌توان به قابل استفاده بودن برای کف‌پوش اتاق کودک اشاره کرد. خاصیت آنتی باکتریال و ضربه‌گیری محصول، ویژگی‌هایی هستند که استفاده از آن را برای اتاق کودک امکان‌پذیر کرده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *