چمن مصنوعی

آشنایی با چمن مصنوعی و مزایای آن

آشنایی با چمن مصنوعی و مزایای آن

چمن مصنوعی یکی از محبوب‌ترین کف‌پوش‌هایی است که برای ایجاد فضای سبز در محوطه بیرونی ساختمان استفاده می‌شود. از آنجایی که این محصول پرکاربرد، هزینه‌های بالا و مشکلات بسیار نگهداری چمن‌های طبیعی را ندارد، می‌تواند جایگزینی ایده‌آل برای آن باشد.

از این نوع کفپوش در طراحی منازل، ویلاسازی‌ها، طراحی فضای سبز محیط‌هایی مانند رستوران‌ها، تالارها، فضاهای شهری، روف گاردن‌ها و مدارس استفاده می‌شود. تنوع مدل، رنگ و طرح این محصول باعث شده تا بسیاری از افراد در انتخاب آن سردرگم شوند. آشنایی با این محصول و مزایای به‌هنگام خرید، می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی به‌نوعی کفپوش گفته می‌شود که ظاهری مشابه به چمن طبیعی دارد و برای پوشش سطوح مختلف بیرونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این محصول معمولا در مکان‌هایی استفاده می‌شود که امکان رشد چمن طبیعی وجود ندارد یا هزینه‌ نگهداری آن بسیار بالا است.

این نوع محصول در مقایسه با چمن طبیعی دارای دوام و استقامت بالاتری است. این درحالی است که هزینه‌هایی مانند آبیاری، کودپاشی و دیگر هزینه‌های نگهداری چمن طبیعی را ندارد.

خرید چمن مصنوعی در شیراز معمولا برای استودیوم‌های ورزشی، زمین‌های تنیس، محیط مهدکودک‌ها و تراس خانه‌ها انجام می‌شود. تولید این محصول در اوایل دهه 60 میلادی آغاز شد و از آن بیشتر برای اماکنی استفاده می‌شود که می‌خواهند حس دلپذیر طبیعت را برای افراد تداعی کنند.

مزایای خرید چمن مصنوعی شیراز

بسیاری از افراد در نگاه اول تصور می‌کنند خرید چمن طبیعی بهتر از خرید چمن‌های مصنوعی است و از برتری‌های این محصول نسبت به نوع طبیعی آن آگاه نیستند. با بررسی مزایای خرید چمن‌های مصنوعی از خرید خود مطمئن خواهید شد.

کاهش هزینه‌های نگهداری

ایجاد چمن طبیعی، به‌ویژه اگر برای متراژ بالایی باشد، هزینه و زمان بسیاری احتیاج دارد. برخی از فضاهای سبز در پارک‌ها زمان زیادی لازم دارند. از طرف دیگر شرایط آب‌وهوایی و امکانات نگهداری از این نوع چمن‌ها نیز باعث افزایش هزینه‌های این نوع کفپوش‌ها خواهند شد.

از طرف دیگر چمن مصنوعی ارزان را می‌توان در مدت‌زمان کوتاهی اجرا کرد و از آنجایی که این محصول نیازی به هرس‌کردن، استفاده از کودهای شیمیایی، آبیاری و سم‌اشی ندارند، هزینه‌ نگهداری آن نیز بسیار پایین است.

تنوع بالا

چمن‌های مصنوعی را می‌توان در انواع مختلف و براساس سلیقه و نیاز مشتری طراحی و تهیه کرد. این تنوع بالا باعث می‌شود تا افراد مختلف با سلایق گوناگون، بتوانند چمن دلخواه خود را برای محیط‌های مختلف سفارش دهند.

ماندگاری و دوام بالا

چمن‌ مصنوعی حیاط یکی از بهترین انتخاب‌ها برای محیط باز است. در محیط‌هایی مانند پارک‌ها، سالن‌های ورزشی و همچنین محیط‌های عمومی مانند فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، تالارها و پارک‌ها، تردد بیش از حد باعث می‌شود تا چمن طبیعی از بین برود.

سازگاری با آب‌وهوای مختلف

برخی از مناطق کشور ایران دارای آب‌وهوایی گرم و خشک یا بسیار سرد است و به‌همین دلیل بسیاری از پوشش‌های گیاهی در این مناطق دوام نخواهند آورد. سرمای بیش از حد باعث تغییر رنگ چمن طبیعی می‌شود و در مناطق گرم نیز برای شاداب نگه‌داشتن آن، آبیاری زیادی احتیاج است.

بنابراین، استفاده از چمن طبیعی در این مناطق علاوه‌بر نداشتن صرفه اقتصادی ممکن است به محیط زیست نیز آسیب وارد کند. این در صورتی است که چمن‌های مصنوعی با هر آب‌وهوایی سازگار بوده و در محیط‌های بسیار گرم یا بسیار سرد نیز طراوت و سرسبزی محیط‌ را حفظ خواهند کرد.

مقرون‌به‌صرفه

قیمت چمن مصنوعی در شیراز در مقایسه با چمن طبیعی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است. علاوه‌بر این، این محصول نیازی به صرف وقت برای نگهداری ندارد و می‌توانید آن را در متراژ دلخواه تهیه و اجرا کنید.

زیبایی ظاهری

از دیگر مزایای استفاده از چمن‌های مصنوعی می‌توان به زیبایی ظاهری آن در هرگوشه از منزل اشاره کرد. این محصول دارای الیافی ظریف و لطیف بوده و از نظر ظاهری شباهت بسیاری به چمن طبیعی دارد. با این تفاوت که در هر شرایطی می‌توان آن را نگهداری کرد و خبری از زرد یا قهوه‌ای‌شدن، کنده یا خالی‌شدن و آسیب‌دیدگی وجود نخواهدداشت.

انواع چمن‌های مصنوعی

همانطور که اشاره شد، چمن‌های مصنوعی دارای انواع مختلفی هستند که همین امر آنها را به محصولی مناسب برای تمامی سلایق تبدیل کرده است. با شناخت انواع این محصول باعث می‌شود تا بتوانید انتخابی درست برای حوزه مصرفی خود داشته باشید.

چمن‌های مصنوعی ورزشی

چمن‌های مصنوعی برای اولین بار پس از برگزاری اولین مسابقات المپیک به بازار معرفی شد و به‌دلیل دوام و ماندگاری بالا در مدت‌زمان کوتاهی طرفداران خود را پیدا کرد. این نوع چمن دارای الیافی ضخیم و مقاوم است و می‌توان از آن در زمین‌های ورزش برای جلوگیری از آسیب بازیکنان استفاده کرد. در ادامه به برخی از استفاده از چمن‌های مصنوعی ورزشی اشاره می‌کنیم.

  • زمین گلف و مینی‌گلف
  • زمین تنیس
  • زمین هاکی

فارس چمن ارائه‌کننده انواع چمن‌های مصنوعی در اندازه‌های مختلف است. با خرید این نوع چمن می‌توانید محیطی امن و شاداب را با هزینه‌ای کم برای فرزندان خود ایجاد کنید.

چمن‌های مصنوعی تزئینی

چمن‌های مصنوعی تزئینی معمولا برای محوطه‌های داخلی یا بیرونی ساختمان‌های اداری، تجاری یا مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با خرید چمن مصنوعی برای بالکن می‌توانید برای مدت طولانی، محیطی شاداب، باطراوت و سرسبز داشته باشید.

شباهت ظاهری بسیار این محصول به چمن طبیعی موجب می‌شود تا بتوان از آن برای ایجاد فضایی زیبا و آرامش‌بخش در بالکن‌ و تراس، بین سنگ‌ها یا واش بتون، روف گاردن، باغ تالارها و همچنین فضاهای شهری استفاده کرد.

چمن‌های مصنوعی چندمنظوره

چمن‌های مصنوعی چندمنظوره دارای انعطاف‌پذیری، تراکم و مقاومت زیادی هستند و نیازی به مواد پرکننده و فیلرهایی از جمله سیلیس ندارند. این نوع چمن بهترین انتخاب برای مکان‌های پرتردد محسوب می‌شوند. از این نوع چمن می‌توان در زمین‌های ورزشی، باغ تالارها و حیاط منازل، مدارس و مهدکودک‌ها استفاده کرد.

جمع‌بندی

استفاده از چمن مصنوعی به‌جای چمن طبیعی برای دکوراسیون محیط‌های مختلف، انتخابی هوشمندانه و مقرون‌به‌صرفه به‌شمار می‌رود. این محصول در کنار زیبایی و طراواتی که به محیط می‌دهد، معایب چمن‌های طبیعی از جمله هزینه بالا در نگهداری، زمان اجرای طولانی و محدودیت برای مناطق خاصی از کشور را ندارد.

اگر شما نیز به زیباسازی محیط داخلی و بیرونی محل‌ کار یا محل سکونت خود هستید، چمن‌های مصنوعی رنگی با جنس و ارتفاع الیاف متفاوت می‌توانند به زیباسازی و شادابی محیط مورد نظر شما بسیار کمک کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *