چمن مصنوعی, دسته‌بندی نشده

همه چیز درباره محوطه سازی با چمن مصنوعی

همه چیز درباره محوطه­ سازی با چمن مصنوعی

محوطه­سازی با چمن مصنوعی یکی از اقداماتی است که در جوامع مدرن انجام می­شود. زیرا همه ما در دنیایی زندگی می­کنیم که با گذشت هر روز، بیشتر به مواجه­شدن با کمبود آب نزدیک می­شویم.

ازاین­رو چه آیتمی می­تواند مشابه چمن­های مصنوعی عمل کرده و در کنار صرفه­جویی در مصرف آب، موجب حفظ زیبایی محیط شود؟

چمن­های مصنوعی به­واسطه ویژگی­های بی­نظیری که دارند برای محوطه­سازی در ویلاها، زمین­های ورزشی و حیاط خانه­ها مورد استفاده قرار می­گیرند.

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با کاربردهای چمن­های مصنوعی آشنا کنیم و به این سوال مهم پاسخ دهیم که در چه مکان­هایی می­توان از مزیت­های محوطه­سازی این چمن­ها استفاده کرد؟

چمن مصنوعی چیست و چه ویژگی­ هایی دارد؟

چمن­های مصنوعی نوعی پادری حساب می­شوند که الیاف تشکیل­دهنده آنها از پلی اتیلن و پلی پروپیلن یا نایلون به­وجود آمده است. این آیتم­های زینتی 2 کاربرد اصلی دارند.

کاربرد اول مربوط به محوطه­سازی و زیباسازی یک محیط می­شود و مورد دوم ارتباط مستقیمی با حفظ ایمنی و کاهش صدمه­های ناشی از افتادن روی زمین دارد.

طول عمر این چمن­ها بستگی به کیفیت ساخت و الیاف تشکیل­دهنده آنها دارد. با این حال دقت داشته باشید که میانگین زمانی که می­توان از مزیت­های این چمن­ها بهره برد، حدود 5 تا 15 سال است.

نقش چمن­های مصنوعی در محوطه ­سازی

چمن­های مصنوعی نقش مهمی در ساخت محوطه­هایی مثل زمین­های ورزشی، حیاط­ها، بالکن­ها، تالارها و رستوران­ها دارند که در ادامه هر یک را با پرداختن به جزئیات بیشتری بررسی می­کنیم.

چمن مصنوعی حیاط

حیاط یک بخش مهم از خانه محسوب می­شود که در وقت­گذرانی و دورهمی­های خانوادگی نقش کلیدی ایفا می­کند. ظاهر حیاط باید زیبا، چشم­نواز، آرامش­بخش و سرسبز باشد.

به همین دلیل با توجه به اینکه آبیاری و مراقبت از چمن­های واقعی، نیاز به صرف زمان، پول و انرژی زیادی دارد، اکثر افراد ترجیح می­دهند تا استفاده از چمن­های مصنوعی را جایگزین انواع گیاهان زنده کنند.

چمن مصنوعی برای بالکن

یکی از راهکارهای مهمی که می­تواند محیط بالکن را برای وقت­گذارنی زیبا و جذاب کند، استفاده از چمن­های مصنوعی است. در واقع وجود بالکن باعث می­شود تا یک مکان عالی برای پرورش گل­وگیاه داشته باشید.

بالکن­ها فرصت رشد گیاه و برخورداری از نور خورشید را برای آن فراهم می­کنند. با این حال اگر بخواهید چنین محیط دنج و دوست­داشتنی را چشم­نوازتر کنید، بهتر است مزیت­های چمن­های مصنوعی را نادیده نگیرید.

چمن­های مصنوعی در زمین­های ورزشی

فرقی ندارد که زمین بازی فوتبال باشد یا تنیس، چیزی که اهمیت دارد این است که افراد به­واسطه انجام فعالیت­های ورزشی در معرض افتادن، لیزخوردن یا حتی پرت­شدن هستند.

به همین دلیل وجود چمن­های مصنوعی باعث می­شود که میزان آسیب­پذیری به استخوان و عضله­های ورزشکاران کاهش پیدا کند. در واقع این محوطه­سازی برای زمین بازی کودکان نیز مورد استفاده قرار می­گیرد.

اهمیت چمن مصنوعی در تالارها و رستوران­ها

فضای تالارها و رستوران­ها عموما به­خاطر بسته­بودن و دوربودن از نور خورشید، امکان رشد گل و گیاهان مختلف را ندارد. به همین علت با در نظر گرفتن اینکه وجود یک فضای سبز، می­تواند تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون این محیط­ها داشته باشد، اکثر افراد ترجیح می­دهند تا از مزیت­های چمن­های مصنوعی در طراحی داخلی تالار و رستوران خود استفاده کنند.

فواید محوطه ­سازی با چمن­ های مصنوعی را بشناسید

از جمله فایده­هایی که نصب چمن­های مصنوعی در اختیار افراد قرار می­دهند، می­توان به مواردی که در ادامه آورده­ایم، اشاره کنیم:

  • چمن­ های مصنوعی هیچ نیازی به آبیاری ندارند.
  • این چمن ­ها مقرون­ به ­صرفه هستند و خریداران را با هزینه­ های هنگفت مواجه نمی­کنند.
  • چمن­ های مصنوعی رشد نمی­کنند و به همین علت هیچ نیازی به ماشین چمن­زنی ندارند.
  • استفاده از چمن­ های مصنوعی هیچ محدودیتی ندارد و شما می­توانید آنها را روی دیوار هم نصب کنید.
  • به­ کمک چمن­ های مصنوعی می­توانید یک محوطه بازی امن برای کودکان خود طراحی کنید.
  • چمن­ های مصنوعی قادر هستند که محیط جذاب و مشابه طبیعت را برای حیوانات خانگی بسازند.
  • این محصولات تنوع زیادی در طرح و رنگ دارند و برای انواع مختلف نیازها طراحی شده­اند.
  • امکان خرید چمن مصنوعی ارزان و گران برای همه افراد با توجه به بودجه­ای که دارند، فراهم است.
  • از چمن­های مصنوعی می­توان در طراحی و زیباسازی پله و راه­پله نیز استفاده کرد.

قیمت چمن­ های مصنوعی چقدر است؟

قیمت چمن­های مصنوعی بستگی به میزان کیفیت، نوع الیاف استفاده­شده در محصول و برند آنها دارد. به­طور مثال خرید چمن مصنوعی در شیراز ممکن است قیمت متفاوتی با چمن­های مصنوعی شهرهای دیگر داشته باشد.

با این حال به همه کسانی که به­دنبال خرید چمن­های مصنوعی هستند، پیشنهاد می­کنیم که قبل از ثبت سفارش، نسبت به مقایسه قیمت­ها در انواع وب­سایت­ها اقدام کنند.

به این ترتیب قادر هستند که محصول مورد نظر خود را با قیمتی عادلانه از یک برند معتبر تهیه کنند. در ادامه در رابطه با فارس چمن و مزیت­های رقابتی آن توضیح می­دهیم.

معرفی فارس چمن و بررسی کیفیت محصولات آن

فارس چمن بزرگ­ترین مرکز چمن­های مصنوعی در ایران است که محصولات خود را با الیافی نرم، راحت و لطیف در اختیار مشتری­های خود قرار می­دهد.

این برند قیمت چمن مصنوعی در شیراز را نسبت به جاهای دیگر کنترل کرده و از دیگر مزیت­های آن می­توان به ارسال سریع سفارش­ها، تنوع بالای محصولات و تضمین بهترین کیفیت اشاره کرد.

فارس چمن امکان خرید چمن­های مصنوعی پردیس، رویال، صدف تک رنگ و 2 رنگ و همچنین پایل را در وب­سایت خود فراهم کرده تا بتواند بهترین پاسخ را به نیازهای شما از محوطه­سازی با این محصولات دهد.

جمع ­بندی

یکی از بزرگ­ترین مزیت­های چمن مصنوعی شیراز با دیگر محصولات در قیمت عادلانه آنها نهفته است. این چمن­ها برای محوطه­سازی زمین­های ورزشی، حیاط­ها، بالکن­ها و رستوران­ها مورد استفاده قرار می­گیرند.

در واقع ورزشکاران به­دلیل دویدن و انجام فعالیت­های فیزیکی، هر لحظه ممکن است روی زمین خورده و دچار آسیب­های جبران­ناپذیری شوند.

ازاین­رو با توجه به اینکه چمن­های مصنوعی از الیافی مثل پلی اتیلن و پلی پروپیلن یا نایلون ساخته می­شوند، می­توانند میزان آسیب­پذیری افراد را کاهش داده و مشابه یک ضد ضربه عمل کنند.

از طرف دیگر وجود چمن­های مصنوعی در محیط­هایی مثل حیاط و بالکن تاثیر زیادی در افزایش زیبایی و جذابیت این محیط­ها ایفا می­کند.

به همین دلیل توصیه می­شود که در کنار پرورش گل­وگیاه، از مزیت­های این چمن­ها روی دیوار و کف محیط­های گفته­شده بهره­مند شوید. البته لازم به ذکر است که چمن­های مصنوعی قابل استفاده در تالارها نیز هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *