چمن مصنوعی

نکات کامل و مهم در خرید چمن مصنوعی

هر آنچه لازم است در مورد چمن مصنوعی و نحوه خرید آن بدانید

به دنبال چمن مصنوعی ارزان می‌گردید؟ چه کیفیتی برایتان مهم است؟ اگر شما هم به‌دنبال خرید این نوع چمن هستید و می‌خواهید برای مدت‌طولانی عمر و دوام داشته باشد، توصیه می‌کنیم ادامه این مطلب را بخوانید تا بتوانید بیشتر با آن آشنا شوید و در آخر تصمیم بهتری برای خرید بگیرید.

چمن مصنوعی

تابه‌حال شده روی چمن‌ها راه بروید و با خود بگویید چه حس فوق‌العاده‌ای؟ یا تا حالا به این موضوع فکر کرده‌اید چمنی که روی آن راه می‌روید، ممکن است مصنوعی باشد؟ درواقع هیچکس به این موضوع دقت نمی‌کند زیرا چمن مصنوعی عینا شبیه چمن طبیعی است که معمولاً در طراحی و تزیین محیط‌های داخلی و خارجی مکان‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند.

اگر بخواهیم بیشتر در مورد این نوع چمن صحبت کنیم، باید بگوییم که آن‌ها از الیاف مصنوعی با کیفیت بسیار بالا تولید می‌شوند که با ورود به بخش‌های مختلف مثل ورزشگاه، باغ، فضاهای عمومی و خصوصی، توانسته‌اند نظر بسیاری از طراحان و معماران را به خود جلب کنند.

به‌علاوه چمن مصنوعی در مقابل چمن طبیعی، دوام و استقامت بالاتری دارد که حتی به آبیاری یا مراقبت خاص نیازی ندارد. همچنین این نوع چمن‌ها انعطاف‌پذیری مناسبی موقع نصب و استفاده دارند که دربرابر شرایط آب و هوایی مختلف (صاف یا طوفانی)، همچنان پابرجا می‌مانند.

آیا چمن‌‌ مصنوعی انواع مختلفی دارد؟

چمن مصنوعی همان‌طور که قبل‌تر توضیحاتی دادیم، در محیط‌های مختلفی استفاده می‌شود. البته باتوجه به محیط، انواع مختلفی از این چمن وجود دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • ورزشی: حتما از اسم این نوع چمن متوجه شده‌اید که برای چه محیطی از آن استفاده می‌شود اما به‌طور کلی، از این چمن‌ها برای زمین‌های گلف و مینی گلف، فوتبال و زمین تنیس استفاده می‌کنند.
  • تزیینی: برای تزئین محیط‌های داخلی و بیرونی طراحی شده که معمولا برای فضاهایی مثل روف گاردن، چمن مصنوعی برای بالکن و تراس، باغ تالارها و فضای سبز شهری استفاده می‌شود.
  • چند منظوره: اما در مورد این نوع چمن باید بگوییم که علاوه‌بر فضاهای ورزشی، در محیط خانگی هم از آن استفاده می‌شود و می‌توان از آن به‌عنوان چمن مصنوعی حیاط بهره برد.

در آخر اگر قصد خرید این محصول را دارید، باید در انتخاب نوع آن، دقت به خرج دهید و به استفاده‌ مناسب هر کدام از آن‌ها توجه کنید.

در هنگام خرید چمن مصنوعی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

شاید برای شما هم سوال باشد که موقع خرید این کالا باید به چه نکاتی توجه کنید تا انتخاب درستی داشته باشید. ابتدا لازم است به چند عامل مهم و کلیدی توجه کنید که اولین نکته، طول عمر و ماندگاری چمن است.

همان‌طور که می‌دانید معمولا چمن‌های مصنوعی بیشتر از چمن‌های طبیعی عمر و ماندگاری دارند که البته میزان دوام آن‌ها، به عوامل مختلفی وابسته است، در‌این‌باره می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • جنس الیاف: نوع الیاف استفاده‌شده در آن تأثیر بسیار زیادی در ماندگاری و دوام چمن‌ها دارد. درواقع الیافی که کیفیت بالایی داشته باشند، معمولاً مقاوم‌تر بوده و از طول عمر بیشتری برخوردار هستند.
  • کیفیت الیاف: علاوه‌بر جنس الیاف، کیفیت ساخت چمن هم از دیگر عواملی است که تاثیر زیادی در عمر چمن‌ها دارد.
  • تراکم چمن و نوع استفاده: چمن‌های با تراکم بالاتر معمولاً ماندگاری بیشتری دارند. البته استفاده غیرمناسب از چمن مصنوعی، می‌تواند دوام و عمر آن را کاهش بدهد.
  • شرایط آب و هوایی: بعضی از چمن‌های مصنوعی برای شرایط آب و هوای خشک یا مرطوب مناسب‌تراند که باید باتوجه به شرایط محل نصب، نوع چمن را انتخاب کنید.
  • مهارت در نصب: نصب درست چمن می‌تواند روی دوام آن‌ها تاثیر زیادی داشته باشد، اما اگر چمن‌ها به‌خوبی نصب نشوند، ممکن است باعث کاهش عمر آن‌ها شود، به همین خاطر بهتر است موقع نصب این محصول چک کنید که به‌درستی این کار انجام شده است.

در آخر اگر به مواردی که ذکر شد توجه کنید، می‌توانید چمن مصنوعی‌ داشته باشید که عمر و دوام طولانی دارد و به نیازهای شما در طول زمان پاسخ دهد.

قیمت چمن ‌مصنوعی تحت تاثیر چه عواملی است؟

معمولا قیمت هر محصولی که قصد خرید آن را داشته باشید، ممکن است تحت یک سری عوامل خاص تغییر کند که البته انواع مصنوعی چمن نیز، از این قاعده مستثنی نیست. برای اینکه بهتر این موضوع را درک کنید و با آن آشنا شوید، در ادامه عواملی که قیمت این محصول را تحت تاثیر قرار می‌دهند، معرفی می‌کنیم که به‌طور کلی شامل موارد زیر هستند:

  • ارتفاع الیاف
  • میزان نخ بکار رفته
  • نوع نخ بکار رفته
  • میزان تراکم بافت
  • برند تولید کننده نخ
  • ضخامت نخ
  • نوع پوشش بکینگ بکار رفته
  • تک بافت یا ۲ بافت بودن
  • هزینه نصب
  • متراژ زمین
  • هزینه زیرسازی
  • نوع محصول و رنگ آن

چگونه می‌توانم چمن مصنوعی را تهیه کنم؟

اگر شما هم دنبال خرید چمن مصنوعی ارزان هستید، با اطمینان می‌توان گفت که مجموعه فارس چمن بهترین راه‌حل برای شما است. می‌پرسید چرا؟ چون این مجموعه با سابقه و تجربه طولانی که در زمینه فروش این نوع چمن و ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان خود دارد، راهکارهای منحصر به فردی ارائه می‌دهد تا رضایت آن‌ها را به‌عنوان اولویت اصلی خود قرار بدهد.

همچنین مهم نیست چه نوع چمنی مد نظر شما است. در شهر شیراز تمام خدمات فروش و نصب این چمن‌ها توسط شرکت فارس چمن انجام می‌شود. درواقع این شرکت بزرگ‌ترین مرکز پخش انواع مصنوعی چمن‌ها در این شهر است که به‌عنوان ارائه‌دهنده اصلی این محصول در منطقه شناخته می‌شود. به همین خاطر شما می‌توانید به‌راحتی و با اطمینان کامل، خرید چمن مصنوعی در شیراز را انجام داده و از کیفیت و استاندارد بالای محصول ارائه شده توسط فارس چمن بهره‌ ببرید.

همچنین قیمت چمن مصنوعی در شیراز، بسیار مناسب بوده و لازم نیست نگران این موضوع باشید. به‌علاوه فارس چمن محصولاتش را به‌صورت جزئی و عمده به سراسر کشور ارسال می‌کند، بنابراین در هر کجای کشور که هستید، وارد وبسایت آن شوید و محصول موردنظر خود را انتخاب و سفارش دهید. شما با انتخاب این وب‌سایت برای سفارش چمن، قطعاً بهترین گزینه را برای خرید باکیفیت و خدمات عالی خواهید داشت.

جمع‌بندی

چمن مصنوعی شیراز یک انتخاب عالی برای شما است که دوام و ماندگاری بیشتری از چمن‌های طبیعی دارد. همچنین اگر قصد خرید این نوع محصولات را دارید، فارس چمن را به شما توصیه می‌کنیم، به این دلیل که این مجموعه تجربه و سابقه زیادی در زمینه فروش و ارائه خدمات باکیفیت دارد که می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *