چمن مصنوعی, دسته‌بندی نشده

نکاتی که باید برای خرید چمن مصنوعی بدانید

نکاتی که باید برای خرید چمن مصنوعی بدانید

هزینه­ای که شما صرف زیباسازی محیط­های مختلف با استفاده از چمن مصنوعی می­کنید به اندازه­ای بالا هست که بخواهید اطلاعات مهمی درباره نحوه خرید و انتخاب این محصول به­دست آورید.

شاید تا چند سال گذشته تنها تعداد محدودی برند و مراکز عرضه­کننده این محصول وجود داشت اما با وجود گسترش استفاده از انوع مختلف چمن­هایی که به شکل مصنوعی ساخته می­شود، تعداد تولیدکنندگان نیز افزایش پیدا کرده است.

معیارهای مهم برای انتخاب چمن مصنوعی

زمانی که شما به­دنبال تهیه چمن مصنوعی برای فضای مورد نظر خود هستید، موارد مختلفی وجود دارد که می­تواند در نحوه انتخاب محصول تاثیرگذار باشد که تعدادی از آنها به شرح زیر است.

دلیل انتخاب چمن مصنوعی

هدف شما از خرید چمن­هایی از نوع مصنوعی می­تواند تمام تصمیماتی که بعدا می­گیرید را مشخص کند. بنابراین مهم است که بدانید به چه دلیل می­خواهید این کار را انجام دهید. به­طور کلی دلایل مختلفی وجود دارد که عبارت­اند از:

  • برای زیبا به­نظر رسیدن فضای خانه در تمام طول سال، بدون استفاده از گل و لای و کاشت گیاه
  • به­منظور صرفه­جویی در وقت، هزینه و انرژی خود جهت نگهداری از چمن طبیعی
  • جهت ایجاد محیطی امن و راحت برای کودکان و ورزشکاران

از همین رو زمانی که قصد دارید تا محیطی را با استفاده از چمن­هایی از نوع مصنوعی پوشش دهید لازم است که بعد از تصمیم­ گیری درباره دلیل اصلی خود، نوع محصول مورد نظر را انتخاب کنید که شامل موارد زیر خواهد بود.

چمن ورزشی

نمونه­ های چمن ساخته­ شده برای زمین­های ورزشی همچون فوتبال، گلف و تنیس متناسب با ویژگی­های لازم در هر کدام از این فضاها تهیه و به بازار عرضه می­شود. به­طور مثال در زمین گلف نباید چمن باعث انحراف توپ شود از همین رو باید مدلی را انتخاب کنید که برای این منظور مناسب باشد.

چمن تزئینی

زمانی که به­دنبال اجرای چمن مصنوعی حیاط باشید نمونه­های تزئینی برای این منظور بهترین انتخاب خواهد بود. برای ساخت این محصول خصوصیات مختلفی در نظر می­گیرند که آنها را برای سرسبزکردن محیط زندگی به گزینه­ای ایده­آل تبدیل می­کند.

از طرفی باید این را در نظر داشته باشید که استفاده از چمن­هایی که به­صورت مصنوعی ساخته می­شوند ازآنجایی­که نیازی به آبیاری و رسیدگی مداوم ندارد، می­تواند در تراس آپارتمان نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

با توجه به این مسئله شما می­توانید با تهیه چمن مصنوعی برای بالکن، محیط کوچک خود را به بهترین شکل ممکن تزئیین کنید تا به فضایی آرامش­بخش برای شما تبدیل شود.

در ضمن نحوه نصب چمن­های مصنوعی با توجه به محیط و شرایط نگهداری متفاوت است. برای مثال نمونه­ای که در حیاط منزل استفاده می­شود نیازی به زهکشی ندارد اما برای نصب چمن در یک زمین بازی مراحل پیچیده و مختلفی مورد نیاز خواهد بود.

بودجه شما برای چمن مصنوعی

کاری که باید انجام دهید این است که بودجه خود را تعیین کنید، هزینه این محصول یک عامل تعیین­کننده در مورد انواع برندهایی است که مورد بررسی قرار می­دهید، بدون شک شما نمی­خواهید عاشق نوعی چمن شوید که توانایی خرید آن را ندارید.

بیشتر چمن‌ها بر حسب مترمربع فروخته می‌شوند، بنابراین دانستن اینکه چقدر می‌توانید به ازای قیمت چمن مصنوعی برای هر متر از آن بپردازید، به شما کمک می‌کند تا برخی از برندها را از محدوده قیمتی خود خارج کنید.

تصمیم بگیرید که آیا می­خواهید نصب چمن را خودتان انجام دهید یا یک نصاب این کار را برای شما انجام دهد. برای نصب باید هزینه اضافه­ای بپردازید، اما معمولا راحت­تر از این است که خودتان این کار را انجام دهید.

برای آن دسته از کسانی که در شیراز سکونت دارند و در پی بررسی قیمت چمن مصنوعی در شیراز هستند، بهتر است در کنار این مسئله با نمایندگی­های فروش در تماس باشند تا از هزینه­های نصب نیز اطلاع پیدا کنند.

ارتفاع چمن مصنوعی

مسئله دیگری که باید در رابطه با انتخاب چمن به آن توجه داشته باشید، ارتفاع چمن­های مصنوعی است. با توجه به تنوع کاربرد این محصول، درحال­حاضر مدل­هایی با ارتفاع مختلف در بازار موجود است که می­توانید یکی از آنها را خریداری کنید.

در این مورد هم باید محیط مورد نظر خود را برای قرار دادن این محصول در نظر بگیرید، بسیاری از نمونه­های بلند چمن دارای ارتفاعی در حدود 30 تا 37 میلی­متر هستند.

جنس چمن را مشخص کنید

انواع مواد اولیه که برای ساخت این محصول مورد استفاده قرا می­گیرد شامل پروپیلن، نایلون و پلی­اتیلن است که هر کدام ویژگی­های خاص خود را دارند و البته هر کدام از آنها امکان دارد در تعیین قیمت چمن موثر باشد.

به­طوری که نمونه­های نایلونی با توجه به استحکام بالایی که دارند در دسته چمن­های مصنوعی گران­قیمت قرار می­گیرند، این در حالی است که اگر به­دنبال یافتن چمن مصنوعی ارزان باشید جنس پلی­اتیلن برای شما مناسب­تر خواهد بود.

ضخامت بکینگ چمن ­های مصنوعی

چمن­های مصنوعی از اجزای مختلفی تشکیل شده­اند که قرارگیری آنها در کنار هم باعث ایجاد انسجام ظاهری و زیبایی این محصولات می­شود که بکینگ درواقع لایه زیرین را پوشش می­دهد و هرچه کیفیت بالاتری داشته باشد طول عمر چمن نیز افزایش پیدا می­کند.

رنگ چمن

به ­طور کلی رنگ چمن سبز است اما در ساخت نمونه­های مصنوعی از طیف رنگی خیلی روشن تا تیره برای این منظور استفاده می­شود و الیاف­ هایی را برای ایجاد سایه و طبیعی جلوه­ دادن چمن مورد استفاده قرار می­دهند که انتخاب رنگ نیز در زمان خرید اهمیت دارد.

انتخاب فروشگاه معتبر عرضه ­کننده چمن مصنوعی

تنوع برند و فروشگاه­های مختلف، باعث می­شود تا شما در زمان خرید کمی دچار سردرگمی شوید، از همین رو بهتر است به بررسی سابقه مرکز عرضه­کننده و اعتبار آنها بپردازید.

اگر ساکن شیراز هستید و به­دنبال خرید چمن مصنوعی در شیراز باشید، لازم است که عرضه­کننده معتبری را برای این منظور انتخاب کنید تا از این طریق مطمئن باشید که محصول شما کیفیت لازم را دارد.

دریافت گارانتی و تضمین خدمات به­عنوان یکی از معیارهای مهم برای انتخاب یک فروشگاه معتبر است، از همین رو می­توانید برای انتخاب چمن مصنوعی شیراز سری به فروشگاه فارس چمن بزنید.

فارس چمن علاوه ­بر ارائه خدمات حضوری به مشتریان خود، امکان خرید آنلاین را نیز برای متقاضیان فراهم می­کند تا درصورتی­که در شهر خود نتوانید مدل مناسبی را پیدا کنید، با بررسی چمن­های مصنوعی موجود در این فروشگاه محصول مورد نظرتان را در اختیار داشته باشید.

جمع ­بندی

چمن مصنوعی علاوه بر استفاده در مکان­های ورزشی، درحال­ حاضر به یکی از محصولات محبوب جهت دکوراسیون محیط بیرونی منازل و اماکن تفریحی تبدیل شده که در زمان خرید باید به نکاتی همچون ارتفاع، رنگ، فروشگاه عرضه­کننده، جنس و برخی موارد دیگر توجه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *