چمن مصنوعی

معرفی چمن مصنوعی و کاربرد آن در زیباسازی محیط

معرفی چمن مصنوعی و کاربرد آن در زیباسازی محیط

چمن مصنوعی آیتمی است که از مزیت­های آن برای زیباتر کردن محیط و افزایش ایمنی افراد استفاده می­کنند. این عناصر بیشتر در محیط­های ورزشی و با هدف جلوگیری از آسیب­رسیدن به ورزشکاران ساخته می­شوند.

چمن­های مصنوعی عموما بافت نرمی دارند و افتادن یا لیزخوردن روی آنها، میزان فشاری که ممکن است به استخوان­ها یا عضلات وارد شود را کم می­کند.

از طرف دیگر وجود این چمن­ها محیط­هایی مثل زمین فوتبال، محوطه بازی کودکان و حیاط ویلاها را شیک و دیدنی می­کند. همچنین این عناصر هیچ نیازی به مراقبت­های مداوم مثل چمن­های واقعی ندارند.

چمن مصنوعی چیست؟

چمن­های مصنوعی در واقع نوعی پادری محسوب می­شوند که شکل و شمایل آنها مشابه با چمن طبیعی طراحی و رنگ­آمیزی شده است. این آیتم­ها روی زمین­هایی که حاصلخیز نیستند و امکان رشد گیاهان روی آنها تقریبا صفر است، مورد استفاده قرار می­گیرند.

نکته قابل توجه در رابطه با چمن­های مصنوعی این است که این عناصر مقاومت بالایی دارند و شرایط نگهداری­کردن از آنها ساده است. دقت داشته باشید که این نوع از پادری­ها، یک بار برای همیشه، مشکل مربوط به رشد تخم چمن در زمین­های غیر حاصلخیز را حل کرده­اند.

کاربردهای چمن مصنوعی

در میان همه افراد یک جامعه، معمولا دوست­دارن طبیعت در دسته کسانی قرار دارند که با استفاده از چمن­های مصنوعی مخالفت می­کنند. ازاین­رو از این دسته از افراد باید بپرسیم که آیا با کاربردهای چمن­های مصنوعی آشنایی دارید؟ آیا می­دانید که بیشتر در چه جاهایی از مزیت­های ظاهری و بافت این پادری­ها استفاده می­کنند؟

چمن­های مصنوعی معمولا در حیاط، بالکن­ها، اطراف استخر، زمین­های ورزشی، محوطه­های بازی، تالارها، باغ­ها و روف گاردن­ها مورد استفاده قرار می­گیرند که در هر یک از موارد گفته­شده، این چمن­ها می­توانند ظاهر محیط را شاد، زیبا و چشم­نواز کنند. در ادامه بیشتر در رابطه با هر یک از محیط­های مذکور صحبت می­کنیم.

کاربرد چمن­ های مصنوعی در محیط­های ورزشی

چمن­های ورزشی برای زمین­های فوتبال، گلف و تنیس کاربرد دارند. هر چه ارتفاع این چمن­ها بیشتر باشد، میزان ضربه­پذیری آنها در برابر لیزخوردن و افتادن ورزشکاران افزایش پیدا می­کند.

به­طوری که در زمین­های ورزشی مربوط به فوتبال، دیده شده که از چمن­هایی با ارتفاع 50 سانتی­متر استفاده می­شود و میان هر یک از الیاف این عناصر با موادی به­نام سیلیس و گرانول پر خواهد شد.

همچنین لازم به ذکر است که از این چمن­ها در محیط­های بازی که کودکان مشغول به فعالیت­های فیزیکی هستند نیز استفاده می­شود. زیرا آنها به­واسطه دویدن و بازی­کردن، ممکن است هر لحظه زمین بخورند و دچار آسیب شوند.

چرا افراد از چمن مصنوعی حیاط استفاده می­کنند؟

خیلی از افراد می­گویند که تا وقتی چمن واقعی در حیاط قابل استفاده است، چرا باید به جاگذاری چمن­های مصنوعی رجوع کنیم؟ در پاسخ به این افراد باید گفت که چمن­های واقعی نیاز به مراقبت­های پی­درپی و استفاده از ماشین پر سروصدای چمن­زنی دارند.

ازاین­رو اگر شما زمان، انرژی و هزینه کافی برای نگهداری از چمن­های واقعی را دارید، هیچ نیازی به استفاده از انواع مصنوعی وجود ندارد. اما در غیر این صورت چه آیتمی بیشتر از چمن­های زینتی می­تواند ظاهر حیاط را زیبا و جذاب کرده و محیط را برای بازی کودکان فراهم کند؟

با کاربردهای چمن مصنوعی برای بالکن آشنا شوید

بالکن­ها و تراس­ها مکان­هایی از خانه هستند که برای دورهمی یا حتی خلوت­کردن­های یک­نفره طراحی شده­اند. این محیط­ها معمولا با گل­وگیاهان مختلفی تزئین می­شوند. به همین دلیل تا وقتی چمن­های مصنوعی برای تکمیل­کردن زیبایی این مکان­ها وجود دارند، آیا کسی هست که وجود آنها را در بالکن و تراس نخواهد؟

نقش چمن­ های مصنوعی در طراحی دکوراسیون باغ­ها و تالارها

معمولا کسانی که صاحب باغ و تالار هستند و در طول هفته از مهمان­های زیادی میزبانی می­کنند، به­دنبال خرید چمن مصنوعی می­روند. زیرا در چنین محیط­هایی، امکان رشد گل و گیاهان وجود ندارد. اما این موضوع یک علت منطقی برای عدم ساختن یک فضای سرسبز و جذاب نیست.

 چرا در روف گاردن از چمن­ های مصنوعی استفاده می­کنند؟

خانه­هایی که روف گاردن دارند، معمولا از طراحی مدرن و لاکچری پیروی می­کنند. چون این قسمت از خانه باید ظاهری سرسبز، چشم­نواز و آرامش­بخش داشته باشد. به همین دلیل داخل آن گلدان­ها، چمن­های مصنوعی و گیاهان مختلفی را برای ایجاد یک فضای جذاب به­کار می­برند.

آیا استفاده از چمن­ های مصنوعی دور استخر منطقی است؟

ترکیب آب و فضای سرسبز بخشی جدانشدنی از طبیعت کره زمین هستند. به همین علت استفاده از چمن­های مصنوعی دورتادور استخر یک فضای طبیعی، زیبا و بکر را در حیاط ویلا و باغ ایجاد می­کنند. البته لازم به ذکر است که اگر تردد کمی در اطراف استخر دارید، می­توانید از انواع چمن­های موکتی استفاده کنید. در غیر این صورت توصیه می­شود که چمن­های مصنوعی پرتراکم و بلند را برای این منظور انتخاب کنید.

دیگر کاربردهای چمن­ های مصنوعی را بشناسید

جدا از کاربردهایی که از چمن­های مصنوعی در تالارها، ویلاها، حیاط­ها و روف گاردن­ها گفتیم، موارد دیگری هم هستند که همه آنها را در ادامه لیست کرده­ایم:

  • در ساخت محوطه برای حیوانات خانگی از چمن­های مصنوعی استفاده می­شود.
  • چمن­های مصنوعی به­عنوان پادری کاربرد دارند.
  • از چمن­های مصنوعی برای زیباسازی دیوارها نیز استفاده می­کنند.

قیمت چمن­ های مصنوعی چقدر است؟

قیمت چمن مصنوعی در شیراز، تهران، فارس، اصفهان و هر استان دیگری بستگی به کیفیت محصولی که خریداری می­کنید دارد. همچنین برند تولیدکننده نیز نقش مهمی در کاربرد، دوام و ماندگاری کالای نهایی ایفا می­کند. ازاین­رو قبل از اقدام به خرید این چمن­ها از برند مورد نظر، به وب­سایت مربوطه مراجعه کرده و هزینه­های درج­شده در فروشگاه سایت را بررسی کنید.

چمن­ های مصنوعی خود را از فارس چمن خریداری کنید

فارس چمن برندی است که چمن­های مصنوعی نرم، راحت و لطیف را برای زمین­های ورزشی، بالکن­ها، حیاط­ها و تالارها در اختیار خریداران قرار می­دهد. پس اگر در دسته کسانی قرار دارید که قصد خرید چمن مصنوعی در شیراز را دارند و به­دنبال بهترین کیفیت­ها هستند، می­توانید از طریق شماره تماس 09179118307 یا وب­سایت مربوطه اقدام کنید. این برند امکان خرید چمن مصنوعی ارزان را نیز برای مشتری­های خود فراهم کرده است.

جمع­ بندی

چمن مصنوعی شیراز یک آیتم تزئینی است که برای زیباتر کردن محیط­هایی مثل حیاط، استخر، روف گاردن و تالارها از آن استفاده می­کنند. این چمن­ها در زمین­های ورزشی نیز کاربرد دارند و با هدف کاهش آسیب­ پذیری ورزشکاران هنگام افتادن روی زمین از آنها بهره می­برند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *