چمن مصنوعی, دسته‌بندی نشده

معرفی انواع چمن مصنوعی + مزایا و معایب

در اواسط دهه 1960 میلادی که چمن مصنوعی برای اولین بار پا به میدان گذاشت از تنوع زیادی برخوردار نبود. اما این روزها انواع متفاوتی از چمن‎های مصنوعی یافت می‏شود که هر کدام برای خود کاربرد خاص خود را دارند. اگر شما هم قصد دارید که از چمن طبیعی به چمن مصنوعی حرکت کنید، نیاز است که با انواع مختلف آن بیشتر آشنا شوید تا انتخاب مناسب‎تر و مقرون‎به‌صرفه‎تری داشته باشید. با این نوشته از وبلاگ فارس چمن همراه باشید تا چیزهای بیشتری در مورد انواع این چمن‎های مصنوعی یاد بگیرید.

انواع چمن مصنوعی

چمن مصنوعی یک پوشش برای سطح زمین است که شباهت زیادی به چمن واقعی دارد و طی دهه‎ها تکامل یافته و دیگر مشابه محصولات پلاستیکی و تقلبی سابق نیست. با این حال هنوز هم از مواد پلاستیکی و نفتی ساخته می‏شود. در اینجا 3 نوع اصلی آن را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

نوع نایلونی

از جمله بادوام‎ترین انواع چمن است که گزینه مناسبی برای مناطق پرترافیک و پر رفت و آمد است. اما با توجه به اینکه بافت آن کمی سفت است ممکن است گزینه مناسبی برای استفاده در فضای بازی کودکان یا حیوانات خانگی نباشد. قیمت چمن مصنوعی نایلونی نسبت به سایر انواع آن بیشتر است.

نایلون از آن دسته موادی است که است که می‎تواند بدون از دست دادن ثبات خود در دماهای زیاد ذوب شده و در ساخت چمن مصنوعی مورد استفاده قرار گیرد. همان‎طور که پیشتر نیز اشاره کردیم، نایلون بسیار مقاوم است و یکی از بهترین انتخاب‎ها برای اماکن ورزشی یا فضاهای پر رفت و آمد است به این خاطر که با استفاده زیاد دچار شکستگی نمی‎شود.

همین مسئله سبب شده تا نایلون یکی از گران‎ترین متریالی است که برای ساخت چمن‎های مصنوعی مورد استفاده قرار می‎گیرد و تفاوت ظاهری چندانی با چمن واقعی ندارد. اگر قصد استفاده از چمن مصنوعی برای بالکن یا حیاط خانه را دارید می‎توانید از چمن مصنوعی ارزان استفاده کنید تا برای‎تان توجیه اقتصادی داشته باشد.

چمن مصنوعی از نوع نایلون

نوع پلی اتیلن

چمن مصنوعی که از پلی اتیلن ساخته شده است ظاهر و بافتی واقعی و مشابه با چمن‌های طبیعی دارد و گزینه متوسط و مناسبی به حساب می‎آید. این نوع چمن به اندازه نایلون بادوام نیست اما حس نرمی خوبی داشته و حتی برای پیاده‎روی با پای برهنه نیز مناسب است. اصولا بیشترین چمن‎های موجود در بازار را پلی اتیلن تشکیل می‎دهد و می‎توان آن را یکی از محبوب‎ترین گزینه‎ها برای استفاده در فضای داخل حیاط، روف گاردن، محوطه‎سازی استخر، اتاق بازی کودکان و … دانست.

از آنجایی که کاشت و نگهداری از چمن‎های طبیعی کار سختی است و نیاز به انواع هزینه‎ها از جمله ماشین چمن‎زنی، استفاده از آفت‎کش، سموم، آبیاری و … دارد در نتیجه می‎توان از چمن پلی اتیلن استفاده کرده که از لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی به چمن طبیعی داشته و بافت نرم و خوش‌رنگ آن می‎تواند چمن طبیعی را تداعی کند. میزان شباهت این چمن‎ها به چمن طبیعی به حدی است که از فاصله‎ی حدودا سه متری نمی‎توان به مصنوعی بودن آن پی برد.

نوع پروپیلن

کم‎هزینه‎ترین و همچنین کم‎دوام‎ترین انواع چمن مصنوعی است. از آنجایی که این نوع از چمن نمی‎تواند در برابر ترافیک بالا مقاومت کند به همین خاطر بهتر است از آن در مناطقی که رفت‎وآمد در آن کم است استفاده کنید. بافت چمن پروپیلن بسیار ظریف است و حتی از نزدیک‎ترین فاصله نیز تشخیص مصنوعی بودن آن‎ها کار سختی است. بافت نرم و انعطاف‎پذیر آن باعث می‏شود که بتوان به سادگی از آن در بین سنگ‎ها، موزاییک‎ها و فضاهای خالی حیاط استفاده کرد.

بنابراین اگر در یک چمن مصنوعی به دنبال نرمی و لطافت هستید، پروپیلن گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. اما قطعا نمی‎توان از این محصول دوام و مقاومت بالایی انتظار داشت. در نتیجه از استفاده از آن در فضاهای پرتردد خودداری کنید.

چمن مصنوعی شیراز

از چمن مصنوعی در چه فضاهایی می‎توان استفاده کرد؟

چمن مصنوعی را در مکان‎های مختلفی می‎توان استفاده کرد. این این محصول می‎توان به جای چمن طبیعی استفاده کرد. همچنین استفاده از آن‎ها در مکان‎هایی که استفاده از چمن طبیعی امکان‎پذیر نیست نیز رایج شده. از جمله این فضاها می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روف گاردن
  • پله‎ها
  • محوطه‎سازی‎ها
  • حیاط
  • استخر
  • فضای بیرونی رستوران‎ها و تالارها
  • اتاق بازی کودکان
  • فضای زندگی حیوانات خانگی
  • اماکن ورزشی

مزایای چمن مصنوعی چیست؟

مهم‎ترین مزیت چمن مصنوعی این است که نیازی به نگهداری از آن نیست. شما نیازی به چمن‎زنی، کوددهی یا از بین بردن آفات نخواهید داشت. همچنین این چمن‎ها در طول سال سبز هستند و شما بر اساس سلیقه خود می‎توانید چمن مصنوعی با رنگ‎‌های مختلف را امتحان کنید.

ماندگاری بالا از دیگر مزایای چمن مصنوعی است. اگر چمن مصنوعی باکیفیتی بخرید و از آن به خوبی نگه‎داری کنید، می‎تواند بیشتر از 20 سال دوام داشته باشد.

همچنین امکان استفاده از آن در فضاهایی که نمی‎توان از چمن طبیعی استفاده کرد نیز وجود دارد.

کاربردهای چمن مصنوعی

معایب چمن مصنوعی چیست؟

شما برای نصب چمن مصنوعی بایستی هزینه کنید و این ممکن است یکی از معایب آن به نظر برسد. اما به خاطر داشته باشید که با چمن مصنوعی دیگر نیازی به پرداخت هزینه آب، آفت‎کش، سموم و … نخواهید داشت.

یکی دیگر از معایب چمن مصنوعی این است که داغ می‏شود. در نتیجه نمی‎تواند گزینه مناسبی برای ایستادن یا نشستن روی آن زیر نور آفتاب تابستان باشد.

سخن پایانی

خرید چمن مصنوعی می‎تواند کار آسانی باشد اگر بدانید که دقیقا از چه نوعی از آن در چه فضاهایی بایستی استفاده کرد. برای مثال چمنی که برای مناطق پر رفت و آمد استفاده می‏شود، نمی‎تواند گزینه مناسبی برای چمن مصنوعی برای بالکن باشد. از سویی دیگر خرید چمن مصنوعی حیاط گزینه مناسبی برای فضای بازی کودکان نیست. اگر شما هم قصد خرید چمن مصنوعی در شیراز را دارید می‎توانید از طریق لینک فارس چمن به این وبسایت سر زده و از قیمت چمن مصنوعی در شیراز مطلع شوید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *