چمن مصنوعی, دسته‌بندی نشده

بهترین کفش‌های چمن مصنوعی

کفش مناسب چمن مصنوعی

چمن مصنوعی یک نوع ماده‌ای است که به‌عنوان پوشش دهنده سطوح مختلف استفاده می‌شود. این کالا به صورت مصنوعی تولید می‌شود و برای تزئین فضاهای داخلی و خارجی استفاده می‌شود. واضح است که مواد اولیه و سازنده این ماده، مصنوعی هستند و درنهایت محصولی ایجاد می‌شود که شباهت بسیار زیادی به چمن طبیعی دارد.

این نوع چمن بسیار با دوام و مقاوم در برابر عوامل جوی، حشرات و سایر آسیب‌های خارجی است. این نوع سطح پوشش با رطوبت کمتر، قابل استفاده است و در مناطق خشک و کم آب نیز عملکرد خوبی دارد. چمن مصنوعی قابل استفاده در فضاهای داخلی و خارجی است و می‌توان آن را در باغ، تراس، سالن‌های ورزشی، ورزشگاه‌ها، پارک‌ها و حتی روف گاردن‌ها نصب کرد.

عده‌ای از افراد نیز از این کالا برای استفاده‌های شخصی مثل چمن مصنوعی برای بالکن خود استفاده می‌کنند یا اینکه بعد از خریداری و نصب از چمن مصنوعی حیاط خویش لذت ببرند. ما در این مطلب شاشاره‌ای به کفش مناسب این سطح خواهیم داشت.

استفاده در ورزشگاه‌ها

استفاده از چمن‌های مصنوعی در زمین فوتبال به عنوان سطح پوشاننده زمین بازی، به دلایل متعددی از جمله سهولت استفاده، کاهش هزینه‌ها، افزایش کارایی و… مورد توجه قرار می‌گیرد. در ادامه به برخی از مزایای استفاده از چمن‌های مصنوعی در فوتبال خواهیم پرداخت.

سهولت استفاده

چمن مصنوعی در فوتبال  بسیار ساده و آسان برای نصب و استفاده است. همچنین نسبت به چمن طبیعی، نگهداری و حفظ آن بسیار ساده‌تر است و نیاز به آبیاری منظم، کوددهی و تخصصات خاص کشاورزان را ندارد.

 کاهش هزینه‌ها

 استفاده از چمن‌های مصنوعی در فوتبال باعث کاهش هزینه‌های عملیاتی شده و صرف هزینه‌های نگهداری، تعمیرات و جابجایی زمین طبیعی را کاهش می‌دهد. همچنین، نیاز به خرید کود و مواد شیمیایی نیز در چمن مصنوعی وجود ندارد.

پایدار بودن

چمن مصنوعی در فوتبال دارای عمر طولانی‌تر و پایدارتری نسبت به چمن طبیعی است. با توجه به استفاده بسيار بيشتری كه قابليت‌‌هاي يك چمن مصنوعي دارد، هزينه‌هاي جابه‌جایي و تغييرات فصلي كه در چمن طبيعي لازم است صورت پذيرد، به شدت کاهش می‌یابد.

امنیت

چمن طبیعی امن‌ترین زمین برای بازی بازیکنان است. اما بعد از آن چمن مصنوعی با تراکم بالا و بعد از آن چمن مصنوعی با تراکم کم برای بازی مناسب هستند. به صورت کلی در چمن‌های طبیعی فشاری که بر روی مفصل‌های بازیکنان وارد می‌شود کمتر از همین فشار در چمن مصنوعی است.

در این موضوع این شایان ذکر است که در مرور زمان کیفیت چمن‌های مصنوعی نیز افزایش پیدا کرده و از نظر امنیتی تقریبا مشکلات آن تقریبا رفع شده است.

هزینه

همانطور که در متن بالا ذکر شد هزینه نگهداری چمن‌های مصنوعی کم‌تر از هزینه چمن طبیعی است. تقریبا می‌توان گفت که هزینه نگهداری چمن طبیعی 4 برابر چمن مصنوعی است؛ اما این نکته را نیز باید ذکر کرد که هزینه نصب چمن‌های مصنوعی  بیشتر از هزینه پرورش چمن طبیعی است.

توان تحمل

چمن طبیعی نیاز به استراحت دارد و پس از هربار استفاده یک تیم از آن برای انجام یک بازی یا برای برگزاری جلسه‌ای تمرینی از آن توسط باید به آن تایمی برای ریکاوری داده شود؛ اما در چمن‌های مصنوعی این موضوع مطرح نیست.

کفش فوتبال مخصوص

اگر در ورزشگاه و یا زمین بازی‌ای که تمرین می‌کنید یا می‌خواهید برای بازی به آن بروید که در آن از چمن مصنوعی استفاده شده باید کفش مناسب برای این زمین را داشته باشید تا علاوه‌بر حفظ سلامت چمن این زمین مورد نظر از کیفیت تکنیکی بازیکنان کم نشود و بازی کردن در این نوع زمین باعث آسیب دیدن بازیکن نیز نشود. اسم دیگر این کفش‌ها، کفش‌های استوک ریز است.

این کفش‌ها طراحی و ساختاری خاص دارند که برای بازی در سطح چمن‌های مصنوعی بهینه شده‌اند. برخلاف کفش‌های فوتبال معمولی که برای بازی در چمن طبیعی طراحی شده‌اند، کفش‌های استوک دارای پین‌های کوتاه‌تر با تعداد بیشتر هستند. این پین‌ها به صورت استوانه از بخش‌های زیر کفش برجسته‌اند و به علت طول کم ‌آن‌ها، این کفش‌ها به سلامت سطح پوشش چمن آسیب نمی‌زند و باعث طولا‌تر شدن عمر آن‌ها می‌شود.

کفش‌های استوک دارای رابطه نزدیک با سطح زمین هستند و اجازه حرکات دقیق و قابل کنترل را به بازیکنان می‌دهند. همچنین، این ویژگی این کفش‌ها باعث می‌شود که احتمال لغزش پای بازیکن کمتر شود و احتمال آسیب دیدن آن‌ها نیز کمتر شود.

به‌طور کلی، کفش‌های استوک با توجه به نیازهای بازی در این سطح، بهینه شده‌اند و باعث می‌شوند بازیکنان بتوانند بهترین عملکرد را در این زمین‌ داشته باشند.

خرید چمن مصنوعی در شیراز

شیراز، با آب و هوای گرم و خشک خود، یکی از شهرهایی است که معمولاً باغات و فضاهای سبز زیادی دارد. اما در برخی موارد، نصب چمن مصنوعی می‌تواند به عنوان یک جایگزین مناسب برای چمن طبیعی در نظر گرفته شود.  همچنین شما اگر سالن ورزشی‌ای دارید که قصد تجهیز آن با چمن مصنوعی را دارید، به علت گرم و خشک بودن هوا در شیراز قیمت این کالا در این شهر بالاتر از شهرهای دیگر باشد.

شرکت فارس چمن به‌عنوان برترین شرکت چمن مصنوعی شیراز، این امکان را به مردم شیراز می‌دهد تا با خرید این دسته از محصولات، فضای سبز و دلپذیر خود را بهبود بخشند. برای این منظور می‌توانید از راه‌های مختلفی نظیر مراجعه به سایت اقدام کنید.

خرید چمن مصنوعی از این شرکت دارای بسیاری از مزایا است. اولین و مهم‌ترین مورد، صرفه‌جوئی در زمان و هزینه است. این کالا رسیدگی همیشگی، نگهداری و آبدهی مداوم به چمن طبیعی را نیاز ندارد و این به شما کمک می‌کند تا وقت بیشتری را صرف فعالیت‌های دیگر کنید. همچنین، هزینه آبدهی و نگهداری چمن طبیعی را نیز محدود می‌کنید.

شیراز، با فصول گرم خود، یکی از مناسب‌ترین منطقه‌ها برای استفاده از این کالا است. در فصل‌های گرم سال، چمن طبیعی به دلایل آبدهی نامناسب و خشکی ممکن است آسیب ببیند؛ اما با استفاده از چمن‌های مصنوعی می‌توانید از این دردسر خلاصی یابید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اجناس مختلف و قیمت آنها می‌توانید با شرکت‌های معتبر در ارتباط باشید. یکی از مطرح‌ترین شرکت‌ها که خدمات خود را در کل کشور ارائه می‌دهد، فارس چمن است. ما در این مجموعه در تلاش هستیم تا باکیفیت‌ترین محصولات را در سطح کشور عرضه کنیم. شما نیز می‌توانید از طریق پل‌های ارتباطی مندرج در سایت با مشاورین ما در ارتباط باشید.

جمع‌بندی

در دنیای امروز برخی از جذاب‌ترین بازی‌ها روی انواع چمن انجام می‌شود که از جمله آنها می‌توان به فوتبال اشاره کرد. ما در این مطلب سعی کردیم به کفش‌های مخصوص این سطح و شرح ویژگی‌های آنها پرداختیم تا شما نیز بتوانید اطلاعات کاملی در دست داشته باشید.

شما ممکن است به هر دلیلی نیاز به استفاده از چمن‌های مصنوعی در محیطی خاص داشته باشید. همیشه این موضوع را در نظر داشته باشید که چمن مصنوعی ارزان لزوما دارای کیفیت پایین نیست و در شرکت‌هایی همچون فارس چمن علاوه‌بر به صرفه بودن قیمت خرید و نصب به کیفیت مناسبی دسترسی خواهید داشت. برای استعلام قیمت چمن مصنوعی در شیراز می‌توانید با مشاورین ما در فارس چمن در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *