چمن مصنوعی

آشنایی با کاربردهای چمن مصنوعی

چمن مصنوعی، نمونه­ای شبیه به چمن واقعی است با این تفاوت که به­صورت صنعتی تولید می­شود و امکان رشد ندارد. استفاده از این محصول قیمت بالاتری نسبت به گیاه طبیعی دارد اما امکان به­کارگیری در محیطهای مختلف می­تواند باعث چشم­پوشی از هزینه شود.

شما در بسیاری از مکان­های آپارتمانی یا محیط­های مختلف امکان کاشت گیاه و آبیاری از آن را نخواهید داشت اما با استفاده از این محصول می­توانید زیبایی و سرسبزی را برای محل مورد نظر خود ایجاد کنید.

چمن مصنوعی از چه ماده­ای ساخته می­شود؟

مواد و پلیمرهای مختلفی برای ساخت چمن­های مصنوعی مورد استفاده قرار می­گیرد و هر کدام از آنها می­تواند ویژگی مناسبی را برای این محصول ایجاد کند که تعدادی از آنها به شرح زیر است:

  • نایلون
  • پلی­پروپیلن
  • پلی­اتیلن

در نظر داشته باشید که به­کار بردن این مواد در ساخت چنین محصولی باعث می­شود تا چمن­هایی مصنوعی ماندگاری بالایی داشته باشند، مقاومت سایشی آنها افزایش پیدا کند و در برابر تابش اشعه­های مضر نیز از خود مقاومت خوبی نشان دهند.

انواع کاربردهای چمن مصنوعی

احتمالا زمین‌های ورزشی با چمن­های مصنوعی را دیده‌اید، اما آیا می‌دانستید که کاربردهای مسکونی زیادی برای این محصول نیز وجود دارد؟ زمانی که از نمونه مصنوعی استفاده می­کنید، بدون نیاز به نگهداری می­توانید فضای سبز را به خانه خود بیاورید.

البته این را هم در نظر داشته باشید که گزینه‌های بسیار دیگری به جز قراردادن چمن­های مصنوعی در حیاط وجود دارد که می­تواند شما را به خرید چمن مصنوعی ترغیب کند.

به­طور کلی روش‌های خلاقانه‌ای برای نصب در داخل یا اطراف خانه‌تان وجود دارد که شاید قبلا به آن فکر نکرده باشید اما با انتخاب این محصول می­توانید دکوراسیون محل زندگی خود را تغییر دهید.

زمین­های ورزشی

شاید بتوان این­طور گفت که زمین­های ورزشی یکی از اولین گزینه­ها برای استفاده از چمن­های مصنوعی هستند، بدون شک شما در فضای زمین فوتبال، گلف، تنیس و دیگر محیط­های ورزشی مختلف پوششی از این محصول را مشاهده کرده­اید.

ویژگی­های منحصربه­فردی همچون بافت نرم، کیفیت مناسب و انعطاف­پذیری مطلوب باعث می­شود تا بسیاری ازطراحان و سازندگان محوطه­های ورزشی سعی کنند تا از چمن­های مصنوعی استفاده کنند.

چمن مصنوعی حیاط

یکی از رایج­ترین کاربردها برای این محصول محوطه­سازی حیاط خانه است و احتمالا بیشترین مزیت را در این مورد خواهید دید. هیچ‌کس نمی‌خواهد خانه‌ای با حیاط خالی داشته باشد، اما کمتر کسی تمایل دارد وقت خود را صرف چمن‌زنی و چیدن علف­های هرز کند.

این را هم در نظر داشته باشید که با استفاده از چمن­های مصنوعی، می­توانید اوقات استراحت خود را در فضای سبز حیاط خانه بگذرانید و از تماشای زیبایی آن نیز لذت ببرید. در ضمن برای مجتمع­های مسکونی که معمولا محوطه کوچک­تری در اختیار دارند استفاده از این محصول بهترین انتخاب برای زیباسازی فضای بیرونی است.

از همین رو برای کسانی که ساکن شهر شیراز هستند و دوست دارند که محیط زندگی خود را با کمک یک محصول کاربردی به شکلی زیبا و جذاب دربیاورند بهتر است به­دنبال انتخاب یک مرکز معتبر برای عرضه چمن مصنوعی شیراز باشند.

چمن مصنوعی برای بالکن

در چند سال اخیر که ساخت­وساز ساختمان­های بلند افزایش پیدا کرده است و بیشتر افراد به سمت زندگی در آپارتمان­ها روی می­آورند، دراختیار داشتن یک محیط دنج و زیبا می­تواند تاثیر خوبی بر روحیه افراد بگذارد.

فضای تراس شما می­تواند به­عنوان یکی دیگر از محیط­های مناسب برای استفاده از این محصول باشد، با به­کار بردن چمن­های مصنوعی برای بالکن می­توانید با صرف هزینه­ای مناسب محیطی دلنشین و جذاب برای خانه خود ایجاد کنید.

بدون شک برای بسیاری از افراد داشتن یک خانه حیاط­دار و بزرگ بسیار لذت­بخش خواهد بود اما با توجه به هزینه­های بالا انتخاب این مورد برای اغلب افراد امکان­پذیر نیست، از همین رو می­تواند با تهیه چمن مصنوعی ارزان سرسبزی را به خانه خود ببرید.

این را هم در نظر داشته باشید که چمن­های مصنوعی را می­توان به­راحتی برای ساخت یک دیوار سرسبز در فضای بالکن به­کار برد، ویژگی منحصربه­فردی که امکان دارد برای استفاده از چمن طبیعی وجود نداشته باشد. از طرفی روف گاردن و گلخانه نیز دیگر کاندیدهای مورد نظر برای کاربرد چمن هستند.

محوطه بازی کودکان

پارک­ها و اماکن تفریحی مختلفی وجود دارد که به­عنوان فضای بازی کودکان در نظر گرفته می­شود و یکی از بهترین موقعیت­ها برای استفاده از چمن مصنوعی خواهد بود.

بیایید صادق باشیم، چمن طبیعی می­تواند کمی آزاردهنده باشد، درحالی­که نمونه مصنوعی یک گزینه عالی به­عنوان پوشش سطح زمین بازی کودکان بوده، زیرا نرم و بادوام است و به­راحتی تمیز می­شود.

استفاده از این محصول باعث می­شود که بچه­ها نتوانند به ظاهر چمن صدمه بزنند و اگر زمین بخورند با توجه به لطافتی که نمونه­های مختلف این محصول دارد، کمتر دچار آسیب خواهند شد

به لطف همین ویژگی‌ها شما در ازای پرداخت قیمت چمن مصنوعی می­توانید یک تشک بازی فوق‌العاده برای محوطه بازی بچه‌ها در بیرون یا داخل خانه ایجاد کنید و از راحتی کودکان خود در فضا مطمئن شوید.

مزایای استفاده از چمن مصنوعی

چمن مصنوعی یک سبک نوآورانه و زیبا را برای شما فراهم می­کند. مقاومت دربرابر شرایط جوی و عدم لزوم آبیاری از مزیت­های بسیار خوبی است که می­توان برای این محصول در نظر گرفت. دیگر مزایا عبارت­اند از:

  • نصب و اجرای آسان دلیل دیگری است که باعث استقبال متقاضیان از انواع مختلف چمن­های مصنوعی می­شود.
  • عدم نیاز به مراقبت و نگهداری مداوم نسبت به چمن طبیعی خصوصیت مهمی به­شمار می­رود که سبب استفاده روزافزون چمن مصنوعی در اماکن ورزشی، اداری، منازل و اقامتگاه های تفریحی شده است.
  • طول عمر بالای چمن­های مصنوعی از مزایای بسیار خوب این محصولات است که درصورت استفاده صحیح می­توانید تا مدت­های زیادی بدون بروز پارگی یا خرابی آنها را مورد استفاده قرار داد.

با در نظر گرفتن تمامی این مزایا، برای آن دسته از کسانی که ساکن شیراز هستند و به­دنبال خرید چمن مصنوعی در شیراز می­گردند می­توانند بهترین نمونه­ها را در فارس چمن پیدا کنند، البته این مجموعه امکان ارسال به دیگر نقاط را نیز برای متقاضیان فراهم کرده است.

از همین رو اگر به­دنبال بررسی قیمت چمن مصنوعی در شیراز هستید، می­توانید انواع مختلف این محصول را با کیفیتی بالا و قیمت بسیار مناسب در مجموعه فارس چمن پیدا کنید.

جمع­ بندی

چمن مصنوعی به­عنوان محصولی شناخته می­شود که می­تواند سرسبزی و زیبایی را برای محیط زندگی شما فراهم کند، از این نوع چمن معمولا برای پوشش زمین­های ورزشی، حیاط، بالکن، محوطه بازی کودکان، فضاهای تفریحی و بسیاری موارد دیگر استفاده می­شود.

حتی امکان دارد در زمان عبور از جلوی فروشگاه­ها نیز شاهد استفاده از چمن­های مصنوعی در بخشی از فضای آنها باشید، مزایایی همچون عدم نیاز به مراقبت زیاد، مقاومت بالا، انعطاف­پذیری و استحکام مناسب موجب گسترش استفاده از این محصول می­شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *