چمن مصنوعی, دسته‌بندی نشده

چمن مصنوعی مناسب برای مغازه و فروشگاه‎ها چیست؟

چمن مصنوعی یک جایگزین عالی و با هزینه کم برای چمن طبیعی است. اما این چمن‎ها که ساخته دست انسان هستند  را می‎توانید در فضاهایی استفاده کنید که عملا رشد چمن طبیعی در آن‎ها امکان‎پذیر نیست. برای مثال داخل مراکز تجاری  و مغازه‎ها از جمله جاهایی هستند که می‎توان در آن‎ها از چمن مصنوعی استفاده کرد. استفاده از این چمن‎ها می‎تواند دکوراسیون یک فروشگاه را به طور کامل دگرگون و متفاوت کند. به همین خاطر در این نوشته از فارس چمن قصد داریم تا شما را با بهترین نوع چمن‎های مصنوعی برای استفاده در فضاهای تجاری و نکات مرتبط با آن آشنا سازیم. پیشنهاد می‎کنیم که تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

استفاده از چمن مصنوعی در فروشگاه

بهترین نوع چمن برای استفاده در مغازه، مراکز تجاری و فروشگاه‎ها چیست؟

با توجه به اینکه این چمن‎ها در فضای داخلی ساختمان قرار می‎گیرد و سرما، گرما و نور آفتاب کاری با آن ندارد در نتیجه می‎توان از هر نوع چمنی برای آن استفاده کرد. در واقع محدودیتی از لحاظ جنس، رنگ، اندازه و کیفیت برای آن‎ها وجود ندارد و نیازی به حساسیت نسبت به آن نیست. شما می‎توانید از چمن‎های نایلون، پلی پروپیلن و پلی اتیلن استفاده کنید و محدودیتی از این نظر وجود ندارد.

مزایای استفاده از چمن مصنوعی برای فروشگاه‎ها چیست؟

به طور کلی رنگ سبز موجود در چمن باعث ایجاد آرامش بیشتری در مشتریان می‏شود و می‎تواند به عنوان یک عامل برای افزایش فروش به کار رود. اما از دیگر مزایای استفاده از چمن مصنوعی برای مغازه، مراکز تجاری و فروشگاه‎ها می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چمن مصنوعی می‎تواند محیط اطراف فروشگاه را زیبا و دل‎انگیز کند و در روحیه مشتریان انرژی مثبت بیشتری بگذارد.
  • رنگ سبز برای جذب مشتری گزینه مناسبی است و می‎تواند آن‎ها را تشویق به خرید کند.
  • رنگ سبز چمن باعث ایجاد اطمینان خاطر در مشتریان می‏شود.
  • چمن مصنوعی می‎تواند از لغزیدن یا سر خوردن افراد جلوگیری کند.
  • از این چمن‎ها در هر فروشگاهی با هر کاربردی می‎توان استفاده کرد.
  • استفاده از چمن‎های مصنوعی در هر آب‎وهوایی امکان ‎پذیر است.
  • قابلیت شست‎وشو دارد و می‎توان آن را ضدعفونی کرد.
  • نیاز به نگهداری و مراقبت ندارد و ایجاد هزینه اضافی نخواهد کرد.

برای خرید چمن‎های مصنوعی در مغازه به چه نکاتی بایستی توجه کرد؟

یکی از مهم‎ترین نکاتی که بایستی برای نصب چمن مصنوعی در فروشگاه‎ها به آن توجه داشت، زیرسازی صحیح است. برای اینکه طول عمر چمن افزایش یابد بایستی به زیرسازی و نحوه نصب آن توجه داشت.

اگر قرار است  میز و صندلی روی چمن مصنوعی قرار بگیرد بایستی حتما از چمن‎هایی استفاده کنید که میزان تراکم آن‎ها بالاست. همچنین پیشنهاد می‎شود از چمن‎هایی استفاده کنید که ارتفاع کوتاه‎تری داشته باشند.

اگر قرار است از چمن مصنوعی در ویترین‎ها استفاده کنید، پیشنهاد می‏شود که چمن با الیاف بلند را انتخاب کنید تا به زیبایی فضای اطراف بیفزاید.

حین خرید چمن مصنوعی برای مغازه به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • پیش از هر چیز دقت کنید که محوطه‎ای که می‎خواهید با استفاده از چمن پوشانده شود چند متر است.
  • به کاربری چمن در فضای فروشگاه دقت کنید. اگر قرار است چمن در فضای پر رفت و آمدی استفاده شود، بهتر است که ارتفاع الیاف آن کوتاه و تراکم بالایی داشته باشد. همچنین چمنی که از جنس نایلون است می‎تواند گزینه مناسب‎تری برای‎تان باشد.
  • بعد از آن رنگ و طرحی که مدنظرتان است را انتخاب کنید. با توجه به این که این چمن مصنوعی در فضای داخلی ساختمان قرار می‎گیرد در نتیجه محدودیتی در انتخاب چمن نخواهید داشت.

بعد از انتخاب رنگ و طرح نیاز است که به تراکم و ارتفاع الیاف آن دقت کنید و محصولی را انتخاب کنید که با کاربرد آن متناسب باشد.

طراحی دکوراسیون با چمن مصنوعی

از چمن‎های مصنوعی در چه فضاهایی از مغازه می‎توان استفاده کرد؟

کاربرد چمن مصنوعی در مغازه، فروشگاه و مراکز تجاری بسیار زیاد است. برای مثال شما می‎توانید از چمن برای بخش‎های زیر استفاده کنید:

استفاده از چمن‎های مصنوعی برای ویترین مغازه

ویترین‎ها یکی از مهم‎ترین فضاهای هر مغازه‎ای هستند که می‎توانند نظر افراد و رهگذران را به سوی خود جلب کنند. به همین خاطر بهترین کار این است که با استفاده از چمن یک دکوراسیون مدرن برای آن انتخاب کرد. بهتر است برای ویترین از چمن‎هایی که ارتفاع زیادی دارند استفاده کرد. در چنین کاربردهایی، تراکم مهم نیست.

استفاده از چمن‎های مصنوعی برای کف مغازه

یکی از جذاب‎ترین ایده‎ها برای کف مغازه این است که از چمن مصنوعی استفاده کنید. به این خاطر که چمن روشن می‎تواند فضا را بزرگ‎تر از آنچه که هست نشان دهد. از آنجایی که رفت‎ و آمد در فروشگاه‎ها زیاد است در نتیجه بهتر است که از چمن‎هایی با تراکم بالا، ارتفاع کم و مقاوم استفاده کنید. با توجه به اینکه این چمن‎ها در معرض نور آفتاب و باران نیستند، می‎توانند سال‎های سال  عمر مفید داشته باشند.

استفاده از چمن‎های مصنوعی برای دیوار مغازه

شاید برای‎تان جالب باشد اگر بدانید که استفاده از چمن مصنوعی برای دیوار مغازه‎ها و فروشگاه‎ها نیز رایج است. شما می‎توانید از چمن مصنوعی ارزان برای چنین مصارفی استفاده کنید به این خاطر که رفت و آمدی روی آن شکل نمی‎گیرد. استفاده از چمن روی دیوار می‎تواند حس زندگی و طبیعت را بیشتر و بهتر القا کند.

برخی از مغازه‎ها از چمن‏ها روی دیوارهای بیرونی نیز استفاده می‎کنند. در چنین حالتی بهتر است که حتما چمن در برابر نور آفتاب مقاوم باشد تا تغییر رنگ ندهد.

ویترین مغازه با چمن مصنوعی

سخن پایانی

همان‎طور که مشاهده کردید، محدودیت‎های کمتری برای نصب چمن مصنوعی در فضاهای داخلی مغازه‎ها، فروشگاه‎ها و مراکز تجاری وجود دارد. استفاده از این چمن‎ها در چنین فضاهایی می‎تواند در ایجاد حس مثبت در مشتری تاثیر بسیاری داشته باشد و آرامش بیشتری را به آن‎ها القا کند. اگر شما هم می‎خواهید واحد تجاری‎تان را با استفاده از چمن مصنوعی شیک‎تر جلوه دهید می‎توانید از محصولات فارس چمن استفاده کنید. در این سایت می‎توانید استعلام قیمت چمن مصنوعی در شیراز را هم در اختیار داشته باشید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *